Blog Frank Naert

zondag, september 09, 2012

Stop de leugen

Waar gehakt wordt vallen er spaanders en in verkiezingstijd wordt er zeker gehakt. Sommigen hakken evenwel wild in het rond en doen het al belabberde imago van de politiek geen goed. Een recent voorbeeld is de petitie 'Stop de Gemeentebelangen'.  Affiches doen de ronde in de buurt van de Raan met daarop de lijst van de Gemeentebelangen. De namen van de Heistse kandidaten staan daarbij in het vet en er wordt opgeroepen niet voor hen te stemmen omdat zij achter de plannen zouden staan om op de site van de  Raan een hotel te zetten. Het is onduidelijk wie er achter zit, wel duidelijk is dat het hier om pure afbraakpolitiek gaat.
Ten eerste is er nog helemaal niets beslist over de toekomstige bestemming van de Raan. Daar is in de gemeenteraad van augustus klaar en duidelijk over gecommuniceerd. Er moet dus niemand met de vinger worden gewezen.
Ten tweede, so what, mag er nog nagedacht worden misschien? Een hotel, een speeltuin, een natuur-toeristisch centrum, laat de ideeën maar komen, zou ik zeggen. Daar kan over gediscussieerd worden. Haast en spoed is niet nodig. De concessie met Dalkia loopt immers nog.

2 Comments:

Anonymous Kris said...

Nu u zelf deel uitmaakt van Gemeentebelangen mag er plots geen kritiek meer gegeven worden? Nochtans zat u voorheen zelf in de oppositie, en waren uw blogs meer dan eens gekruid met kritiek aan het adres van onze beleidmakers! Maar om te kunnen overleven in het politieke landschap van Knokke-Heist is het blijkbaar eenvoudiger om zich, net zoals vele anderen, aan te sluiten bij Gemeentebelangen. Zo is mijn zeker van zijn 'postje'. Nog maar enkele 'bekende' gezichten die zich aansluiten bij de ja-knikkers achter Burgemeester Lippens en zijn rechterhand Willems. De tijd is aangebroken om niet langer de gemeentebelangen te vertegenwoordigen, maar eerder de inwonersbelangen! Helaas zie ik dat nog niet direct gebeuren. En een partij als Team Waeghe doelt enkel op proteststemmen, want wat kan zo'n naiëf broekje tegenstand bieden tegen enkele doorgewinterde anciens. PS: Ik wens echter duidelijk te stellen dat ik geen verwantschap heb met de personen achter deze afbraakpolitiek. En keur trouwens hun methode af. PPS: Voor de duidelijkheid; ik stem Groen!

1:31 p.m.  
Blogger frank naert said...

Waar zeg ik dat er geen kritiek zou mogen worden gegeven? Kritiek is niet hetzelfde als onjuiste informatie.
U moet mij ook eens uitleggen wat er zo aantrekkelijk is aan een 'postje' dat 130 euro per gemeenteraadszitting oplevert. Wat het kost in tijd en energie, daar wordt gemakshalve niets over gezegd. Overigens heb ik alle respect voor uw politieke keuze.

2:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home